Як нас змушують купувати

Версія для друку
270116

Зараз нестримно ростуть ціни на продукти. Багато споживачів намагаються заощадити і вибирають найдешевший товар. Але іноді продавці використовують хитрощі, які примушують нас купувати дешевий товар подорожче. Чому так відбувається і на що потрібно звертати увагу?
Круглі цифри менш привабливі
На цінниках на продукти все частіше ставлять дробові числа. Наприклад, на ціннику написані 7,99 грн, а не 8 грн. Англійською ціни, що закінчуються на дев'ятку, називають charm prices, що можна перевести як "привабливі" або "магічні ціни". І таку назву вони дістали неспроста.
У кінці ХХ століття в США провели декілька досліджень іпідтвердили: ціни з дев'яткою "продають" набагато краще, ніж інші цифри. Роздрібні торговці не забарилися цим скористатися і користуються досі, причому в усіх країнах.
Психологи пояснюють, що коли ми порівнюємо ціни на аналогічні товари, ми не свідомо вибираємо дробові ціни, вважаючи їх "правильнішими", справедливішими. Наприклад, не свідомо ми вибираємо 49,99 а не 50 грн,хоча, якщо "включити" логіку, різниця в одну копійку для більшості покупців не є вирішальною для ухвалення рішення про купівлю. Але коли покупець бачить круглу цифру, у нього виникає враження, що ціна завищена. Тоді як цінник 49,99 говорить про мінімально можливу,розпродажну, ціну.
Треба враховувати також той факт, що покупці читають цифри зліва направо, що логічно, оскільки найважливіша інформація міститься в першій цифрі ліворуч. Таким чином, ціна 45,99 гривен перетворюється на "дещо більше 40 гривен", на що ми, м'яко кажучи, і "клюємо".
Розмір і колір теж грають роль
Є ще одна хитрість, яка широко використовується при написанні ціни на цінниках. Кількість гривен пишеться крупно, а ось копійки - дрібно. Наприклад: 9,99 грнОбертаючи увагу на те, що написано крупно, покупці частоне помічають дрібної "приписки", вважаючи, що товаркоштує 9 грн
Велике значення при ухваленні рішення про купівлю також має колір цінника і колір цифр, якими позначена ціна товару. Давно відомо, що колір робить істотний впливна емоційний стан людини, оскільки звертається безпосередньо до почуттів, а не до логіки. Кожен колір викликає певні асоціації і несе в собі прихований зміст. Один колір може притягувати увагу, викликати спокій аборадість, інший - навпаки, тривожить або пригноблює. Томув торгівлі враховують важливість вибору правильногокольору для цінників.
Наприклад, жовтий - стимулюючий колір, він збільшує концентрацію, організовує, сприяє швидкому ухваленню рішень. Викликає позитивні реакції. Жовті цінники часто використовують для привертання уваги до акцій, знижок, розпродажів.
Червоний - колір, що викликає сильні емоції, притягує увагу і не дозволяє пройти мимо. Дивлячись на цей колір,у людини частішає серцебиття. Червоні цінники також використовуються для привертання уваги до знижок - навіть якщо вони не значні, покупцеві здаватиметься, що насправді економія.
Зелений - колір життя і природи. Він розслабляє, зціляє, розсіює негативні емоції, тому його часто використовують в оформленні аптек і лікувальних установ.
Таким чином, знаючи особливості сприйняття людиною певних цифр і колірних поєднань, продавці роблять звичайні цінники хорошим інструментом для збільшення продажів.
Як не переплачувати в магазинах?
- Складайте план покупок заздалегідь і прораховуйте необхідну суму.
- Не беріть великий візок при вході, якщо не плануєтебагато купувати.
- Ніколи не ходите до продуктового супермаркету голодними - наберете продуктів у півтора рази більше.
- Намагайтеся залишати онуків у будинку : діти, які ходять в магазин з дорослими, обов'язково випросять що-небудь незаплановане і, напевно, не корисне.
- Дивиться на нижні полиці. Вважається, що полиці, які знаходяться на рівні очей покупця і до третього гудзика на сорочці, найпривабливіші. Тут розміщуються дорогі і розрекламовані товари. В той час, як аналогічний товар на нижніх полицях стоїть, як правило, значно дешевше.
- Дегустація в магазині - не привід для обов'язкової купівлі. Вона вас ні до чого не зобов'язує, особливо якщо ви не хочете купувати товар, що представляється.
- Відстежуйте імпульсні покупки і будьте уважними до самих себе на касі, щоб не купити непотрібні товари.
http://napensii.ua/articles/396-kak-nas-zastavlyayut-pokupat

Коментоване Популярне

Приєднуйтесь!