«БІЛБОРДИ РУЙНУЮТЬ ІМІДЖ ПОЛІТИКІВ»

Версія для друку
030915

До місцевих виборів ще два місяці, а політики вже активно витрачають гроші на політичну рекламу. Причому роблять це ще з весни. Білборди і сіті-лайти з їхніми обличчями заполонили українські міста.
Кандидати сподіваються, що політична реклама додасть їм популярності. Однак виборці такий піар сприймають неоднозначно. Надто нині, у час війни…
–Замовлення відкритих рекламних площин – задоволення недешеве. Оренда одного білборда на місяць коштує від 3 до 5 тисяч гривень, залежно від місця розташування. Кандидат, щоб провести кампанію на окрузі, замовляє щонайменше 20-25 таких білбордів. Порахуйте: це від 60 до 125 тисяч гривень на місяць!
Наші політики на словах обіцяють відмовитися від політичної реклами, а далі роблять зовсім інше. І даремно. Бо користі від їхніх білбордів дуже мало. Значно більше б її було, якби кандидати спрямували гроші на допомогу армії, пораненим бійцям, котрим потрібні вартісні операції, сім`ям загиблих воїнів АТО, які залишилися без годувальників…
Білборди не лише не є ефективними, вони ще й певною мірою руйнують імідж політиків. Посил «обличчя з білборда» дуже простий: «Я є, і в мене є гроші». У виборців відразу ж виникає запитання: «А звідки в нього гроші на білборди, з якими зобов’язаннями він їх отримує, в яких обсягах витрачає?» Треба розуміти: ринок рекламних площин і послуг в Україні вкрай непрозорий.
Буває, політики орендують їх у підприємців на підставі певних домовленостей, а не за реальну комерційну ціну. А в невеликих містах рекламні борди зазвичай належать самим політикам. Тому нам не треба бути наївними й обирати людей до влади, виходячи з їхніх гасел на рекламних щитах.
Як би мали діяти політики, щоб здобути підтримку народу? Потрібно, щоб їхні програми відповідали на кілька запитань: як проблеми ми вирішуємо або мінімізуємо? Які можливості створимо або примножимо? Яким шляхом, через які проекти і в які строки це зробимо?
Крім того, важливо, щоб кандидати будували діалог з громадянами, залучали їх до обговорення. Бо ж яка найголовніша функція депутата? Бути представником громадян у владі. Він повинен знати свою громаду, її потреби і проблеми, а також пропонувати можливості, до яких людям варто прагнути, щоб їхнє життя рухалося вперед. Завдання політика, обраного до влади, – не лише організовувати ямковий ремонт дороги, з якого іноді «харчуються» зо три покоління чиновників. Його завдання – зробити все для того, щоб людям у тому чи тому районі жилося комфортніше та безпечніше, щоб вони могли заробляти більше і розвиватися якісніше.
Люди сьогодні не дурні. Вони не голосуватимуть за тих, хто викидає сотні тисяч гривень на білборди чи роздає продуктові пайки. Виборці підтримуватимуть тих політиків, які зустрічаються з ними, які влаштовують обговорення у дворах, які спілкуються з ними в соцмережах, які беруть участь у дебатах на телебаченні. З таких виступів люди можуть дізнатися про кандидата набагато більше, ніж із білбордів.
Чому політтехнологи радять кандидатам замовляти рекламу на білбордах? Тому що мислять шаблонно. Щоб досягти результату, претенденти на депутатство мають діяти нестандартно, не використовувати ті самі канали комунікації, якими пішли інші. Комунікація через білборди до таких не належить…
Андрій КРУГЛАШОВ, координатор Громадського руху «Чесно».

Comments

Написати новий коментар

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

Приєднуйтесь!